panke

panke

panke

panke

آئودی R8 ای-ترون، نسخهٔ الکتریکی یک سوپراسپرت

نمایشگاه ژنو 2015: آئودی مدت‌ها روی مدل E-TRON خودروی سوپراسپرت R8 خود کار می‌کرد تا بتواند به گستره مسافت قابل پیمایش مقبولی دست یابد. سرانجام نسل جدید R8 توانسته به اهداف آئودی در این زمینه جامه عمل بپوشاند.

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON


آئودی R8 ای-ترون با کمک دو موتور الکتریکی خود، نیروی 456 اسب بخار (462ps) و گشتاور 920 نیوتن متر را در اختیار دارد. با چنین قدرتی، این خودروی برقی قادر است صفر تا صد را در 3.9 ثانیه ثبت کند. اما نکته مهم‌تر در این خودرو، برد مسافت آن است که به 450 کیلومتر با هر بار شارژ رسیده است.
2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON


برد مسافت این خودرو دو برابر نسل پیشین آن است که تنها 215 کیلومتر بود. ظرفیت باتری‌ها هم با افزودن تراکم و بدون افزایش حجم از 49 به 92 کیلووات ساعت رسیده‌اند. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با شارژر ترکیبی انحصاری (CCS) کمتر از دو ساعت طول می‌کشد. ساختار باتری‌ها به شکل T بوده و از تونل مرکزی کابین تا پشت کابین به صورت یکپارچه قرار می‌گیرد. این ساختار باعث پایین آمدن مرکز ثقل خودرو و بهبود دینامیک آن می‌شود.
2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON


آئودی تغییراتی هدفمند در این خودرو نسبت به نسخه بنزینی انجام داده که باعث بهبود آئرودینامیک آن و رسیدن ضریب درگ آئرودینامیکی (CD) به 0.28 شده است. شاسی و قسمت‌های فیبر کربنی همانند مدل بنزینی جدید R8 می‌باشند. آئودی این خودرو را با کیفیتی دست‌ساز توصیف نموده است.
2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON


نسل دوم R8 E-TRON می‌تواند گامی بلندتر در جهت ساخت یک خودروی سوپراسپرت الکتریکی باشد. آئودی نیز از تجارب خود در این خودرو برای ساخت سدانی برای رقابت با تسلا و BMW i5 آینده بهره خواهد برد.


منبع : ahleiran.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.