panke

panke

panke

panke

تست تصادف 12 خودرو در اروپا

موسسه یورو NCAP آخرین دور از آزمون‌های ایمنی در سال 2014 خود را روی 12 خودروی مختلف از جمله هفت خودروی جدید نظیر پورشه ماکان و لکسس NX منتشر کرده است.

EuroNCAp

در بین این خودروها تنها داچیا لوگان MCV با سه ستاره ایمنی از پنج ستاره در رتبه ای پایین ایستاد. وضعیت سیستم‌های ایمنی کمکی و ایمنی سرنشینان جلوی این خودرو در حد بحرانی می‌باشد. در آزمون تست تصادف از جلو، لوگان MCV تحمل بالایی نداشته و در قسمت اتاق دچار تغییر شکل گسترده ای می‌شود.

EuroNCAp

EuroNCAp

خودروهای بعدی نظیر اوپل/واکسهال کورسا، مینی، اسمارت فورتو و فورفور، به چهار ستاره ایمنی قناعت کردند. البته اندازه بسیار کوچک این خودروها، نیز در این امر بی تأثیر نیست. هرچند یک ستاره اوپل کورسا پاداش سیستم نشانگر نقاط کور آن می‌باشد.

EuroNCAP

EuroNCAP

EuroNCAP

EuroNCAP

هفت مدل دیگر حاضر در این تست، با کسب هر پنج ستاره ایمنی نشان دادند که چقدر بحث ایمنی در خودروها توسط شرکت‌های گوناگون جدی گرفته شده است. در حالی که پورشه ماکان امتیازات بالایی کسب کرده، کیا سورنتو نیز در همان حدود قرار می‌گیرد. لکسس، فورد موندئو، فولکس‌واگن پاسات، سوبارو اوت بک و لندروور دیسکاوری اسپرت نیز به چنین مقام بالایی رسیده‌اند.

EuroNCAP

Euro NCAP

Euro NCAP

Euro NCAP

Euro NCAP

Euro NCAP

EuroNCAP

قابل ذکر است که پورشه، لندروور و فورد از یک سیستم ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد و تصادف از جلو که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، بهره می گیرند.


منبع : ahleiran.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.