panke

panke

panke

panke

اوریون را بهتر بشناسیم

دنیای اقتصاد – کمری و کرولا طی چندسال گذشته و با افزایش حجم واردات خودرو به کشور بخش اعظمی‌از بازار خودروهای لوکس را از آن خود کرده‌اند. استقبال بسیار از این دو خودرو موجب شده تا در سال جاری نیز...

دنیای اقتصاد – کمری و کرولا طی چندسال گذشته و با افزایش حجم واردات خودرو به کشور بخش اعظمی‌از بازار خودروهای لوکس را از آن خود کرده‌اند.

استقبال بسیار از این دو خودرو موجب شده تا در سال جاری نیز شرکت تویوتا ورود محصول جدید خود را که از لحاظ ظاهری شباهت‌های بسیاری با کمری دارد وارد کشور کند. محصول جدید تویوتا که اوریون نام دارد در اصل مورد پسند کسانی خواهد بود که به دنبال خودرویی با امکانات و وضعیت ظاهری کمری، اما با موتور پر قدرت تر و پر‌شتاب‌تر هستند.
اوریون از موتور‌های 2000، 2400 و 3500 سی‌سی بهره می‌برد، اما در ایران قرار است مدل 3500 سی‌سی این خودرو وارد کشور شود.
موتور 3500 سی‌سی و 6 سیلندر این خودرو توان تولید 268 اسب‌بخار قدرت را دارد که حداکثر در 7 ثانیه زمان به شتاب صفر تا صد دست پیدا می‌کند.
اوریون مجهز به باک 70 لیتری است که میانگین مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر برابر با 5/11 لیتر است.
اوریون به گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز است،اما این خودرو برای نخستین بار قرار است در ایران با گیربکس 7دنده دستی نیز عرضه شود.
از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز تویوتا اوریون از حداکثر ظرفیت کیسه‌های هوا بهره می‌برد (2 ایربگ جلو، 2 ایربگ عقب و 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده‌ای) که تعداد آن‌ها به 8 عدد می‌رسد.
اوریون همچنین در تست‌های تصادف ANCAP با دریافت نمره 30 از 37 در تست‌های تصادف روبه‌رو و در تصادف جانبی موفق به اخذ 4 ستاره امنیت از این موسسه شده است.بر اساس سایت شرکت ایرتویا وارد کننده محصولات تویوتا اوریون قرار است با قیمت 53 میلیون و 800‌هزار تومان وارد بازار شود.


منبع : ahleiran.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.