panke

panke

panke

panke

هپاتیت نوع A، شایع در کودکان

هپاتیت A یک بیماری کبدی جدی است که در مقایسیه با نوع B آن در اطفال و کودکان شیوع بیشتری دارد. هپاتیت ویروسی نوع A از طریق وسایل بازی مشترک و آلوده به مدفوع و یا غذای آلوده انتقال می یابد.

ایرنا: حسن پور مشتاق افزود: هپاتیت A یک بیماری کبدی جدی است که در مقایسیه با نوع B آن در اطفال و کودکان شیوع بیشتری دارد. پور مشتاق افزود: هپاتیت ویروسی نوع A از طریق وسایل بازی مشترک و آلوده به مدفوع و یا غذای آلوده انتقال می یابد.
هپاتیت نوع A، شایع در کودکان

وی اظهار کرد: شیوع هپاتیت نوع A در کودکان بدون علامت و شبیه بیماری آنفلونزا بوده و به مروز زمان با نشانه های بروز می کند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: آبریزش بینی،عطسه، سرفه ضعف ، بیحالی ، اسهال و بی اشتهایی و در مراحل پیشرفته تر آن زردی چشم نیز از علایم بیماریA به شمار می رود.

وی افزود: بیماری هپاتیت نوع A در گروه سنی بین سه تا شش سالگی بیشتر مشاهده می شود که شناخت به هنگام علایم تاثیر بسزایی در روند کنترل بیماری دارد.

پورمشتاق یادآورشد: بیماری هپاتیت نوع A درمان دارویی خاصی ندارد و با بروز نشانه های این نوع بیماری زیر نظر پزشک و متخصص مربوطه تحت درمان قرار می گیرد.

وی افزود: شیوع بیماری هپاتیت نوع B در اطفال و کودکان بسیار نادر بوده و کمتر رخ می دهد.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: والدین، مربیان مراکز مهد باید بیش از گذشته نسبت به وضعیت جسمانی کودک توجه داشته و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را در کوتاهترین زمان ممکن به مراکز بهداشتی و درمانی اطلاع دهند.


منبع : ahleiran.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.